Polecam
 
 
Autor wątku: bogdan
Identyfikator wątku: 271
Informacje o wątku
Jest 2 postów w tym wątku, i był oglądany 3382 razy.
Zobacz temat
Kto tu jest? 1 Gość (ci)
 Drukuj temat
esende - Łukasz
esende
Witam,

Mam na imię Łukasz mam 28l 183 cm wzrostu i ważę 90 kg ccc. W związku z tym że postanowiłem, że będzie to rok zmian w moim życiu postanowiłem poważnie wziąć się za swoje zdrowie a zacząłem od tego że od 1 stycznia nie pale. Teraz pora na poprawę kondycji i zrzucenie kilku zbędnych kilogramów lecz nie będzie to takie proste ( nie szukam wymówek ) ponieważ zmagam się z uciążliwymi bólami pleców. Oto moje wyniki badań:

MR kręgosłupa szyjnego z 16.10.2008

Badanie wykonano w sekwencjach echa spinowego w płaszczyznach strzałkowych i poprzecznych. Na poziomie C3/C4 wielokierunkowe uwypuklenia krążka międzykręgowego, powodujące zmniejszenie przestrzeni płynowej przedrdzeniowej oraz dyskretne spłycenie schyłków bocznych kanału kręgowego obustronnie. Zmiany bardziej nasiolone po stronie lewej. Poza tym cech uwypukleń krążków międzykręgowych nie stwierdza się.
Wysokość członów kręgów szyjnych prawidłowa. Intensywność sygnałów rdzenia kręgowego na widocznym odcinku prawidłowa.

Wnioski:

Dyskopatia C3/C4

Wynik badania radiologicznego 22.10.2008

Rtg. kręgosłupa L-S 2/20x40

Wyraźne skrzywienie kręgosłupa lędźwiowego w prawo z rotacją trzonów kręgowych. Stawy międzykręgowe są nierównej szerokości, na ich powierzchniach nierówności ogniska sklerotyzacji. Drobne osterofity na krawędziach trzonów. Szczelina lewego stgawu krzyżowo - biodrowego wąska. częściowo zatarta w otoczeniu jej sklerotyzacja i zatarcie tkanki kostnej. Podonme zmiany w prawym stawie są słabiej zaznaczone.

Dg. Scoliosis. Spondyloarthrosis deformans. Sacroileiitis sin.

Badania są dość stare ale nowszysch nie posiadam i raczej nic sie nie poprawiło ccc

Mam pytanie do osób które mają podobne dolegliwości, jak radzice sobie z tym problemem jakie ćwiczenia można wykonywać jakich unikać, co z bieganiem i jazdą na rowerze . Wiem że należy unikać brzuszków ale słyszłem ze można robić je na piłce. I co z siłownią ? czy w tym wypadku należy jej całkowicie unikać ?

Pozdrawiam ccc
Podzielenie się tym wpisem:
Facebook Google Tweet This Yahoo
 
mauricius
Witaj Łukasz. Pilates jak najbardziej polecam - sam ćwiczę codziennie pół godziny i jestem zadowolony z efektów. Tych ćwiczeń jest sporo dlatego najlepiej sobie wybrać 10 - 20 ćwiczeń odpowiednich czyli nie obciążających kręgosłup i wyrobić sobie nawyk/ przyzwyczajenie do wykonywania ich codziennie przed snem.
Co do sportów to już dużo o tym pisaliśmy - chyba nawet cały temat jest temu poświęcony, generalnie co cie nie zabije... Wink a poważnie to polecam basen i spacery.

Aaaaa.... i gratuluje mądrej decyzji - życzę wytrwałości, sam rzuciłem prawie rok temu i szczerze już nigdy nie mam zamiaru tego gówna do ust wziąć. Wieczorny pilates, poranny basen i o fajkach zapomnisz Wink
Edytowane przez mauricius dnia 12-01-2015 08:39
Podzielenie się tym wpisem:
Facebook Google Tweet This Yahoo
 

Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Przejdź do forum: